błąd w mBank kanał dostępu internet – limity karty debetowej transakcje bezgotówkowe

Błąd w mBanku przy ustalaniu limitów dla kart – limit: transakcje bezgotówkowe

Jakby tego było mało, że kurwa za błędne logowania blokują konto w pizdu i trzeba spierdolić się z kasy na telefonie żeby potem zadzwonić na kurewsko droga mLinię z której ni chuja nie skorzystasz jeśli nie aktywowałeś kanału telefonicznego (mLinia) poprzez kanał internetowy…

W skrócie żeby odblokować kanał internet zablokowany błędnymi logowaniami w mBanku musisz najpierw mieć dostęp do tegoż to kanału aby móc aktywować kanał telefoniczny na ironię zowiący się mLinia… Czyż to nie pojebane? Można by powiedzieć: polska… ale trzeba dodać: nawet banki są pojebane… Otóż po zablokowaniu konta otrzymujemy cudowna informację:

Błąd systemu
Kanał Internet został zablokowany.
Aby odblokować dostęp do mBanku przez Internet należy:

  • zadzwonić na mLinię: 0-801 300 800,
  • wybrać opcję “1”,
  • zidentyfikować się podając numer Klienta i wybrane cyfry telekodu,
  • wybrać opcję “4”, a następnie postępować wg wskazówek systemu.

Pierwsze po odblokowaniu kanału logowanie do systemu transakcyjnego wymaga zmiany hasła dostępu.
mbank kanał internet został zablokowany

I jak kurwa na złość podają w cudnym komunikacie numer tylko dla numerów stacjonarnych, nie męcz się dzwoniąc z komórki… jeb to i przebrnij przez gąszcz ich stron by odnaleźć informacje o mLini i doszukaj się w treści numeru dla telefonów komórkowych. Ważne! : pamiętaj, że to połączenie jest zajebiście kurewsko drogie! proponuję się najpierw zapoznać z instrukcja obsługi mLini na ich stronie WWW a potem dzwonić i z niesamowitym refleksem olewać lektora i ciskać wyuczone klawisze bez myślenia!

Chyba, że zdecydujesz się na bezpośredni kontakt z operatorem… gratuluję majętności… no i niestety ale współczuje bo musimy porozmawiać z operatorem jeśli nie mieliśmy aktywnego dostępu telefoniczne (tak zwany telekod)… po prostu chujnia ale tu nie o niej.

Limit Karta Debetowa mBank – eKonto oraz izzyKarta

Otóż natknąłem się na błąd przy ustawianiu limitów dla mej karty debetowej, a konkretniej: Rodzaj limitu: Transakcje bezgotówkowe i inne podlimity:

  • Transakcje bezgotówkowe
    • Transakcje korespondencyjn­e i telefoniczne
    • Transakcje internetowe

Chciałem sobie tylko kurwa mać zwiększyć limit by móc gdzieś w necie wykorzystac kartę do płatności ale ni chuja… napotkałem błąd w mBanku w kanale dostępu internet. w Sekcji karty >> parametry >> zmień limity próby zmiany limitów dla transakcji bezgotówkowych kończą się błędami systemu…

Czym są spowodowane te błędy? Moim zdaniem i obstawiam, iż tak jest, jest to po prostu błąd jakieś pr0 programisty, który nie pomyślał, że kurwa każda liczba nie ujemna jest większa od zera (R+>0)… Płacili słone pieniądze a trafił się ćwok co znaki mniejszości pomylił…

Aktualnie me limity wyglądają tak ja na obrazku, limity miesięczne gdzie się dało to dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć milionów dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć tysięcy dziewięćdziesiąt dziewięć groszy, po prostu prawie 100 (sto) milionów (mln) bez jednego grosza: 999 999 999,99 PLN.
mbank limity limit dla karty debetowej debetowa

Zwróćmy uwagę na limit transakcji bezgotówkowych i poszczególne limity (ja je nazywam podlimity) i niestety lecz poszczególne limity Limit obecny(PLN) maja ustawione na zero 0,00 PLN miesięczny oraz dzienny… a limit dla transakcji bezgotówkowych dzienny wynosi: 500,00 PLN, miesięczny: 10 000,00 PLN. Ok w takim razie zmieńmy wielkość podlimitów (poszczególnych limitów).

Transakcje korespondencyjn­e i telefoniczne

Zaczniemy od Transakcje korespondencyjn­e i telefoniczne, szczerze powiem, że nie wiem do czego to jest… ale zmieńmy sobie limit na mniejszy niż Transakcje bezgotówkowe pozwalają.
Nowy limit dzienny: 100 PLN
Nowy limit miesięczny: 1000 PLN
I co kurwa? Po zmianie limitu wyskakuje komunikat:

Operacja wykonana niepoprawnie
POSZCZEGÓLNE LIMITY NIE MOGĄ BYĆ WIĘKSZE OD LIMITU BEZGOTÓWKOWEGO
poszczególne limity nie mogą być większe od limitu bezgotówkowego

Nie ma chuja ten sam błąd wyskakuje przy zmianie tylko na przykład limitu dziennego lub tylko limitu miesięcznego.

Transakcje internetowe

Kolejnym limitem są Transakcje internetowe, otóż postępujemy tak samo jak z Transakcje korespondencyjn­e i telefoniczne, zmieniajac limity znowu wyjebie nam komunikat:

Operacja wykonana niepoprawnie
POSZCZEGÓLNE LIMITY NIE MOGĄ BYĆ WIĘKSZE OD LIMITU BEZGOTÓWKOWEGO
poszczególne limity nie mogą być większe od limitu bezgotówkowego

Jakaś zbieżność? Czyżby to przez te zera? przekonajmy się…

Transakcje bezgotówkowe

Obecny limit dzienny: 500,00 PLN
Obecny limit miesięczny: 10 000,00 PLN
Spróbujemy najpierw zwiększyć limit do dowolnych kwot (oczywiście limit dzienny jest mniejszy od limitu miesięcznego) na przykład: Dzienny: 1000 PLN, Miesięczny: 100000 PLN.
Zapierdoli nam komunikatem o błędzie:

Operacja wykonana niepoprawnie
LIMIT BEZGOTÓWKOWY NIE MOŻE BYĆ MNIEJSZY OD POSZCZEGÓLNYCH LIMITÓW
mbank limit bezgotówkowy nie może być mniejszy od poszczególnych limitów

Że co kurwa? Zero jest większe od tysiąca lub stu tysięcy? Ja pierdole… I mamy błąd… Ciekawe na jakich zasadach pisali to programiści, jest różnica między < (mniejszy niż), a > (większy niż)… w takim razie po kolejnych próbach zmian tylko limitu dziennego lub miesięcznego nie przynoszących żadnych efektów napisałem na mChacie kilka miesięcy temu zgłosiłem ten błąd, niedawno znowu, niestety ten czat to nie jakiś bug tracker pomaga tylko w działających funkcjach banku tak czy siak mogliby kogoś poinformować…

Oczywiste skierowali mnie na mLinię, niestety ja kurwa nie będę płacił za czyjeś błędy! Wolałbym dzwonić z głuchymi telefonami za te pieniądze… Oczywiście pomoc była miła, nie narzekam oraz szybka. Zapewne po telefonie na mLinię zmieniłbym limity ale mnie to jebie, ja korzystam z kanału internet

Próbując wpisać liczbę ujemną nie przejdzie przez parser JavaScript a nie chce mi się kombinować, kiedyś chciałem skorzystać ze swojej karty w internecie nie wkurwiłem się bo zrobiłem po prostu przelew, niewiele dłużej trwał (48h) i przy okazji błąd odkrył żem w banku w którym to nie powinno się zdarzać (tak mi się wydaje?), zwłaszcza taki prosty błąd jak porównywanie liczb… tu już kurwa polegli… I niestety ale pozostaję z limitami 0,00 PLN, bo nie wydałem nic na mLinię i wątpie bym to zrobił… No może jak swoje konto kiedyś błędnymi próbami logowania zablokuje (za wczasu włączyłem sobie kanał dostępu TELESERWIS (MLINIA))

Teraz będę lansował ten art by wykazać że to co płatne i ma ukryty kod ma więcej błędów, trzeba obmyślić idealny sposób jak móc zarabiać na otwartym kodzie… wydaje się awykonalne, lecz niedawno mogliśmy śnić o komputerach wielkości książki (kiedyś jeden komputer zajmował ze 4 duże pokoje i był słabszy od ruskiej gierki 9999 in 1)

17 Comments

  1. Kilka podstawowych rzeczy:

    1. 1)kontakt z mBankiem (mLinia):

      wchodzimy na mbank.pl
      w stopce wybieramy “kontakt”
      na nowej stronie – 2 zakładka licząc od lewej (“porozmawiaj z nami”) – mbank.pl/o_nas/kontakt.html#tabs=1

    2. 2) Transakcje bezgotówkowe – MOTO/IO NIE są domyślnie dostępne dla eKarty ani – tym bardziej – IZZYkarty. Opcja taka powstała niedawno i jest dodatkowa usługą i – z powodów bezpieczeństwa – wymagająca wcześniejszej aktywacji via mLinia (tak – kontakt z mLinią – a więc i aktywny telekod – to raczej niezbędna rzecz w mBanku..)
      mbank.pl/blog/artykul.html?id=81
    3. 3) Jedno, z czym można się zgodzić – to absolutny brak czytelności zwracanych komunikatów.. Ktoś – pisząc system transakcyjny – nie wziął pod uwagę aspektów usability (na co warto by zwrócić uwagę – właśnie via mLinia)
      Wszystkie powyższe “problemy” można by jednak wyjaśnić poświęciwszy 5 minut na przeczytanie informacji dostępnych na stronie mBanku…
  2. “2) Transakcje bezgotówkowe – MOTO/IO NIE są domyślnie dostępne dla eKarty ani – tym bardziej – IZZYkarty.”
     
    Oczywiście – chodziło o “Visa electron do eKonta” ( mbank.pl/indywidualny/karty/debetowe/Visa_Electron_eKONTO/index.html ) i IZZYkarta.. ( mbank.pl/indywidualny/karty/debetowe/Visa_Electron_izzyKONTO/ )
    eKarta – to karta wyłącznie do transakcji MOTO/IO ( mbank.pl/indywidualny/karty/wirtualne/eKARTA/ )
     
    Przepraszam najmocniej za nieporozumienie..

  3. tosiek

    13.09.2009 at 12:58

    To niestety lecz nikt na mczacie mnie o tym nie poinformował że to najpierw trzeba aktywować… Długo rozmawiałem i ciągle pisali żeby zmieniać limity i tak czy siak odsyłali na mlinię ani słowa że to trzeba aktywować…

    Tak tylko doszukać się czegokolwiek na tej stronie to syzyfowa robota, np. od dawna szukam jak zamówić duplikat karty w razie uszkodzenia.

  4. “Tak tylko doszukać się czegokolwiek na tej stronie to syzyfowa robota, np. od dawna szukam jak zamówić duplikat karty w razie uszkodzenia.”
     
    mbank.pl/szukaj.html?q=duplikat+karty
    mbank.pl/blog/artykul.html?id=394
     
    Z praktycznego punktu widzenia – jeżeli nie potrafisz czegoś znaleźć na stronie mBanku (a na prawdę nie jest to trudne) to dzwonisz na mLinię i pytasz mLinkę/mLinka. Prostymi słowami: “proszę Pani. zgubiłem moją kartę płatniczą. Chciałbym ją zastrzec (żeby nikt nie ukradł moich pieniążków) i zamówić nowy egzemplarz. Jak mogę to zrobić / czy może mi Pani w tym pomóc?”
    mLinka/mLinek ma wówczas PEŁNY obraz sytuacji i może uruchomić stosowne procedury.
    mCzat nie ma wglądu w twój rachunek, w podpisane umowy. Nie wie, czy usługę masz aktywną, czy też nie. Jeżeli pytasz o zmianę limitów – słusznym jest założenie, iż takie limity w ogóle masz przyznane i określone na pewnym poziomie.
    mLinia – jeżeli ma uzasadnione obawy co do dostępnych usług – w każdej chwili może “podejrzeć i sprawdzić”, co faktycznie posiadasz aktywowane, a co nie..
    Jeżeli masz więc problem – dzwoń na mLinię. Albo zapytaj kogoś, kto miał z danym problemem styczność (i go rozwiązał). Obrażanie się nic tu nie da..

  5. tosiek

    13.09.2009 at 14:56

    I nigdzie ani słowa o tym, że jeśli po prostu nie zgubiłem karty a zaprzestaje działania choć chyba w cenniku jest informacja, że za duplikat 0zł…

    Ale raczej znam odpowiedź: zadzwonić na mlinię…

  6. ale procedury się nie zmieniają..
    Chcesz zamówić duplikat karty. Nie jest istotnym, z jakiego powodu (kradzież, zgubienie, złamanie karty)..
    metody zamówienia duplikatu omówione są w ww. linkach. Koszt wydania duplikatu podany jest w TPiO ( w zależności od karty.. dla VE do eKonta: mbank.pl/przewodnik/tpio/karta_debetowa_ve.html )
     
    i tak – na mLinii zamówisz i zrobisz niemal wszystko.. po to powstała.
    Serwis transakcyjny – ze względu na ograniczenia (głównie bezpieczeństwa) nie może oferować “do wyklikania” absolutnie wszystkiego..

  7. Dzięki za ciekawy blog.

  8. Ponieważ przeszedłem przez to, o czym mówi wpis, z tego co zrozumiałem:
    – w mBanku są limity pieniężne (czy jakoś tak – te widoczne przez internet) i ilościowe (o których nie wiedziałem do dziś, nie ma o tym słowa).
    – limitów ilościowych nie da się zmienić przez internet; w ogóle ich nie widać.
    – limit na transakcje bezgotówkowe nie może być mniejszy od limitu na transakcje internetowe; inaczej wyskakuje błąd
    – limit ilościowy (ten niewidoczny) na transakcje bezgotówkowe jest DOMYŚLNIE(!!) ustawiony na mniejszy od tego na internetowe. Dlatego przy każdej próbie zmiany jakiś if się sypie.

  9. Ziomek znam ten ból mam to samo.

  10. <!– chat messages here –>

    Łączę z serwerem…

    Konsultant wkrótce się z Tobą połączy. Jesteś 3 w kolejce. Twój czas oczekiwania w przybliżeniu wynosi 1 min. Dziękujemy.

    Poczekaj na kontakt z konsultantem.

    Konsultant wkrótce się z Tobą połączy. Jesteś 2 w kolejce. Twój czas oczekiwania w przybliżeniu wynosi 1 min. Dziękujemy.

    Poczekaj na połączenie z konsultantem.

    Poczekaj na kontakt z konsultantem.

    Konsultant wkrótce się z Tobą połączy. Jesteś 2 w kolejce. Twój czas oczekiwania w przybliżeniu wynosi 1 min. Dziękujemy.

    Konsultant wkrótce się z Tobą połączy. Jesteś 1 w kolejce. Twój czas oczekiwania w przybliżeniu wynosi 1 min. Dziękujemy.

    Konsultanci zajęci. Proszę czekać.

    Kruszek, Emilia:
    Witam, w czym mogę pomóc?

    Paweł Kolwas:
    Chce się dowiedzieć jak mam zmienić limit płatności kartą płatniczą przez internet, mam izzy konto, jednak gdy edytuje limit wyskakuje mi błąd:LIMIT OGÓLNY NIE MOŻE BYĆ MNIEJSZY OD POSZCZEGÓLNYCH LIMITÓW (TRANSAKCJE BEZGOTÓWKOWEMam ustawione:Transakcje bezgotówkowe 500zł / 10 000 zł Transakcje korespondencyjne i telefoniczne 0zł / 0zł Transakcje internetowe 0zł / 0złWypłaty w bankomatach 200zł / 10 000złWypłaty w oddziałach banków 200zł / 10 000złJak zrobić abym mógł chociaż za 200zł robić płatności kartą przez internet?

    Kruszek, Emilia:
    Proszę o chwilę cierpliwości.

    Paweł Kolwas:
    Oczywiście ja rozumiem że musze podać kwotę mniejszą niż jest wpisana w transakcjach bezgotówkowych i tak właśnie robie, uważam iż robie wszystko dobrze.

    Kruszek, Emilia:
    Dziękuję za czas oczekiwania. W momencie zmiany limitów proszę ustanowić zarówno limit kwotowy dzienny jak i miesięczny operacji internetowych.

    Paweł Kolwas:
    tak też robie, ustawiam 200zł w dziennych i 1000zł w miesięcznych, ale nadal jest błąd.

    Paweł Kolwas:
    a jest to kwota mniejsza niż ‘limit ogólny’

    Kruszek, Emilia:
    W celu wyjaśnienia tej sprawy proszę o kontakt z mLinią pod numerem:(42) 6 300 800 z telefonów komórkowych801 300 800 z telefonów stacjonarnych 48 42 6 300 800 z zagranicyProszę dokonać identyfikacji przy użyciu 8-cyfrowego numeru Klienta i 6-cyfrowego telekodu.

    Paweł Kolwas:
    no dobrze, tak też myślałem że nikt nie potrafi mi pomóc, ale spróbuję, dziękuję za chęci, pozdrawiam

  11. Autor posta ma cholerną rację!!! Klikałem na stronie demo wszystkie pozycje i zalogowany na swoje konto!!! Nigdzie nie ma możliwości zmiany limitu dziennego, miesięcznego czy też ilości transakcji!! Wcale to nie jest czytelne ani łatwe, ani tym bardziej intuicyjne!!! Gorsza jeśli chodzi o czytelność jest tylko strona plusa. Doktor google też niewiele pomógł chociaż nie z takich sytuacji mnie wyciągał!!!

  12. Niestety to nie koniec niedogodności mBank. Mi zajebali 50 zł które zostało na ich koncie, za to że sami aktywowali kanał mTransfer który był przeze mnie wyłączony. Konto mieli skasować a 50zł przelać na inny numer. Zamiast tego dostałem pismo że mam oddać gościowi 600 zł, które przypadkowo trafiły na moje konto!!! Oczywiście natychmiast wyraziłem zgodę i ponowiłam prośbę o kasację konta. Zamiast kasacji uruchomili mTransfer i zaczęli naliczać opłaty. Jak się zalogowałem po długim czasie okazało się że naliczyli jeszcze opłat i ja winien im jestem 200 zł. Zadzwoniłem i kazali mi się udać do lokalnego punktu. Tak zrobiłem i będąc w Polsce (mieszkam już za granicą) udałem się do ich punktu. Facet sprawdził paszport, spisał telefony, pobrał oświadczenie i zamilkł. Po dalszym długim oczekiwaniu kontaktowałem się z nimi jeszcze ale kazali mi aktywować mLinię czy coś tam. T

    • tosiek

      07.05.2011 at 22:30

      No niestety ja znalazłem się w odwrotnej sytuacji mBank i przelew na inny numer konta rachunku to moje pieniądze poszły na czyjeś konto, bank odmówił zwrotu.

      Pod koniec grudnia 2010 roku mBank miał problemy właśnie z przelewami

      29.11.2010 Wielka awaria w mBanku! Klienci dostali przelewy z danymi innych osób!

      Największa w Polsce internetowa instytucja finansowa, należąca do grupy BRE, zmaga się od południa z jedną z największych awarii w swojej historii. Klienci otrzymali źle opisane przelewy. Bank wyłączył możliwość przeglądania historii rachunków, nie sposób było się dodzwonić na mLinię. Wieczorem sytuacja zaczęła wracać do normy.

      Źródło: Finanse Wyborcza.biz

      Nie mieli problemów tylko z przychodzącymi, wpis z oficjalnego blogu mBanku z dnia 31.12.2010, 14:03

      31.12.2010, 14:03 Utrudnienia w realizacji przelewów zewnętrznych
      Informujemy, że w chwili obecnej występują utrudnienia w realizacji przelewów zewnętrznych.
      Pracujemy nad przywróceniem pełnej dostępności usługi.
      Przepraszamy za utrudnienia.

      Aktualizacja: 31 grudnia 2010 r., godz. 14:30
      Informujemy, że została przywrócona pełna funkcjonalność serwisu. 
      Wszystkie przelewy zewnętrzne realizowane są poprawnie.
      Przepraszamy za chwilowe utrudnienia.

      źródło: mbank.pl/blog/

      Nie wiem czy mój przelew co poszedł na inne, nieprawidłowe konto ma coś z tym wspólnego ale w aż takie zbiegi okoliczności nie wierzę. Sprawa trafiła do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego. Kujawiak twoja sprawa to zapewne te niewłaściwe przelewy przychodzące a moja pasuje bardziej pod te wychodzące i pomyśleć, że mój przelew był zlecony dzień wcześniej tj. 30.12.2010…

  13. Właśnie zmieniłam sobie limity na dwóch kartach bez problemu.

  14. Dawid Pura

    02.01.2013 at 12:08

    Znalazłem razem z panią z mCzatu rozwiązanie tego buga: Wystarczy zmienić limity ilościowe na maksymalne 9999, potem limity bezgotówkowe na maksymalne a na koniec limity internetowe na maks. wszystko działa

  15. Dawid, dzięki!
    Mi na mLinii powiedzieli, że taka jest charakterystyka izzykonta, że nie mogą być większe limity, niż te, które są obecnie zadeklarowane.. Ale z Twoimi wskazówkami udało mi się wszystko zmienić.

Dodaj komentarz